2015. október 5., hétfő

A megbízható időjós

Magyarországon sem bíztam meg 100%-ig soha az időjárás előrejelzésben, de itt rájöttem, hogy tényleg felesleges, mégcsak rápillantani is. Eleinte szorgalmasan olvastam a különböző hágai időjárás előrejelzéseket. Az egy dolog, hogy mennyi jött be belőle, de én teljesen kikészültem tőle. Volt, hogy óránként változott (ahogy általában az idő is itt). Volt, hogy nagyon beleéltem magam, hogy lesz egy eső mentes, napos nap és az egész hiú ábránd volt. Így aztán visszatértem a magyar gyakorlathoz: reggel kinézek az ablakon, indulás előtt kinézek az ablakon és viszek magammal plusz ruhát a biztonság kedvéért.

Egy ideje itt laktunk már, amikor figyelmes lettem valamire: Van a szomszéd házban egy terasz, amire pont rálátunk a konyhából meg a gyerekszobából. Ha azon a teraszon az ott lakó hölgy kitereget, akkor soha nem esik az eső. Eleinte ezzel kapcsolatban is szkeptikus voltam, mert én a Hágánál jóval kevésbé esős Budapesten is nem egyszer jártam már úgy, hogy esőben kapkodtam befelé a kint száradó ruhákat. De most már ennyi idő távlatából bizton állíthatom, hogy a hölgynek 100%-ban igaza van! Nem volt még olyan alkalom, hogy aznap amikor kintre tereget esett volna! Így volt ez tegnap is, amikorra szintén esőt mondtak. Reggel kinéztünk, hatalmas köd. Amikor azonban elhúztam a gyerekszoba föggönyét, mit látnak szemeim?? A szomszéd hölgy ruhái ott lógnak kint. Mondtam is Marcinak, hogy nem fog esni. Nem akart hinni nekem, de megint igaza lett! Délre még a nap is kisütött! Már csak akkor veszünk esőkabátot, ha a teraszon lévő szárító üres! :-)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülünk minden megjegyzésnek, írjatok! :-)