2015. október 29., csütörtök

Cserkészek Hágában

Múlt hét végén a hágai Vidovszky panzió ismét megnyitotta kapuit, az őszi szezonban először, de nem utoljára! Marci cserkész barátai látogattak meg minket.

Csütörtökön és pénteken Marcinak dolgoznia kellett, így kénytelenek voltak beérni a gyerekekkel és velem. Elláttuk Őket térképpel és jótanácsokkal, így Hágát és Delftet idegenvezető nélkül fedezték fel. A piacra és a Madurodamba azért mi is elkísértük Őket, mert ezek kihagyhatatlan, megunhatatlan helyi programok. :-)

Szombaton már Marcival kiegészülve Amszterdamba vonatoztunk, ahol Zsófi barátnőm is csatlakozott hozzánk. Azt hiszem a nap legnagyobb élménye Marcikának az emeletes vonat volt!

Úgy terveztük, hogy hajókázunk egyet, így nem kell a gyerekeket vonszolni a zsúfolt utcákon, mégis látjuk a híresebb dolgokat a városban. Meg is vettük az egy órás útra a jegyet, úgy gonodltuk, 60 percet kibírnak a gyerekek. Sajnos csak a sorban állással elment kb 30. Mindezt egy zsúfolt stégen, türelmetlen tömegben, türelmetlen, fáradt gyerekekkel. Azt hiszem nem kell részleteznem, hogy többnek éreztük, mint fél óra.
De végre feljutottunk egy hajóra! Éppen elhelyezkedtünk és élveztük a kellemes ringatózást az amszterdami csatornán, amikor a kormányos sűrűn elnézésünket kérte és közölte, hogy elromlott a motor, vissza kell mennünk és átszállni egy másik hajóra. Így lett az egy órás hajókázásból egész délutános program.

Találtunk egy igazi olasz kis pizzázót, ahol az egész személyzet (tehát a pizza is) olasz volt. Szuper volt, bár a gyerekek ekkorra már ezen a szinten voltak:

Vacsora után elindultam a gyerekekkel a vonathoz, hogy Apa és barátai nyugiban tölthessék az estét az amszterdami forgatagban. Eddigre a két gyerek (és én is) már eléggé a végét jártuk. Ekkor érkezett Zsófi barátnőm a megmentésünkre, aki egészen hazáig kísért minket! Ez úton is ezer hála és köszönet Neki! Nélküle biztosan nem telt volna ilyen vidáman a hazafele út. Azóta is minden óriásplakáton a vicces bácsit keressük Hágában, akivel 15 percre lekötötte a két hulla fáradt gyerek figyelmét a hazafelé tartó villamosra várva.

A többiek eközben, (csak úgy, mint előző este Hágában) belevetették magukat az amszterdami éjszakai életbe. Igyekeztek az utolsó vonat indulásáig megnézni amit csak lehet, annyi sört inni és annyi fényképet készíteni amennyit csak lehet.

Vasárnap délelőtt még belefért egy közös tengerparti séta, egy tipikus holland ebéd, majd irány a reptér, hogy Budapesten a munkahelyükön majd kipihenjék a fáradalmakat! :-)

1. Az utolsó képet nézve úgy tűnik már egész baráti közelségbe kerültetek a helyi "fenevaddal"!!! A végén még Marcika meg is "lovagolja"!!!

:-D

1. Ha Rajta múlna, ez már régen megtörtént volna. :-)

Örülünk minden megjegyzésnek, írjatok! :-)