2015. január 5., hétfő

Első benyomások

Ezek a hollandok tényleg mindenhova biciklivel mennek, mindegy milyen idő van!
A bicikliket az utcán tárolják télen is!




Jól bírják a hideget!
Tegnap sétáltunk egy nagyot a tengerparton. Több szörföst is láttunk! Nem tudom mivel vették rá őket, hogy januárban bemenjenek a tengerbe!?
Mindenkin egy vagy két réteggel kevesebb ruha van, mint otthon! Tudom, hogy én fázós vagyok és túlöltöztetem a gyerekeket, de itt nincs rajtuk januárban sapka, sál. Azt hiszem én itt eszkimónak számítok.

A holland nyelv tényleg nem szép, sőt nagyon ronda!
A boltban mindenre csak hollandul van ráírva, hogy mi az.
Aki ismer engem kicsit közelebbről, tudja, hogy mit jelent nekem a reggeli kávé fogalma…! Első reggel nem tudtunk kávézni, mert nem volt itthon hozzá tej. Így ébredés után rögtön a közeli szupermarketbe vezetett utunk, ahol vettünk egy doboz valamilyen melk-et, amiről nem sejtettünk, hogy nem tej. Itthon végre kávéhoz jutottam, akkor derült ki, hogy kefírt vettünk tej helyett. Azt hiszem el kell kezdenem hollandul tanulni.

Mindenki beszél angolul!
A bolti eladó is simán folyékony angolra vált, ha kiderül, hogy nem értettem meg mennyit kell fizetni!
A holland tvben nem szinkronizált filmeket adnak. Eredeti nyelven megy, holland felirattal.

A lakásokon nincs függöny!

Mindenki kirakatban él. (Nekünk szerencsére minden ablakon van!)

A tengeri herkentyű olcsóbb, mint a hús! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülünk minden megjegyzésnek, írjatok! :-)